10 March 2012

Siapa Aku ?!


Siapa Aku,
Seringkali aku hanyut dgn keakuanku,
Pendirianku,
Keegoanku,
Sehinggalah ada hati yg terhiris,
Dgn bicaraku,
Dgn sikapku,

Tanpa aku sedari,
Aku ingin meningkatkan maruah diri,
Aku juga yg mencacatkan diri ini, 

Siapa aku,
Yg sering terkeliru,
Dgn segala yg mengelilingiku,
Sehingga aku malu tonjolkan hakikat diri,
Hanya ku pendamkan didalam hati,
Sehingga aku kurang pasti,
Siapa sebenarnya diri,

Di bawah topeng hipokrasi,
Aku ingin kembali,
Tunjukkan aku jln pulang.
Andai ada simpati dihati,
Dgn secubit kasih sayang,

Yang ku pinta agar suaraku didengar,
Yang ku pinta agar kau menjadi Teman,
Yg sudi mengajar,
Dan membetulkan kesalahanku,

Bukan menjadi hakim,
Yg menghukum aku tanpa ehsan, 
Andai hujahku sumbang,
Andai jalanku pincang,
Bantulah aku si insan malang,
Mencari sinar yg gemilang!

0 comments:

Post a Comment

Berikan komen anda dengan jelas dan beretika. Penulis tidak bertanggungjawab dengan komen yang diutarakan, ianya merupakan pendapat peribadi individu dan individu tersebut wajib bertanggungjawab keatas pandangannya di ruangan komen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...