29 January 2013

Rindu Haramain



Lambaian Kota Suci 

Aku melihat syurga itu sangat bahagia..

Muhasabah aku sendri andai hidup ini hanya seketika cuma..

Cukupkah ibadah itu untuk aku bawa ke sana..

Allah , beri aku kekuatan agar aku tidak di belenggu dosa selamanya..


Teringin aku memijak di tanah yang suci itu keduanya tanpa mehnah..

Melihat Kaabah di Masjidilharam yang ku kira sangat indah..

Masjidil Nabawi yang terdapatnya makam Rasulullah, subhanallah..

Andai mampu aku ke sana, tangisan syukur yang tak mampu ku tadah..

Harapan ku agar peluang itu Allah beri kan kembali kepada ku..

Kembali bersua KaabahMu itu..

Kembali bersua RasulMu walau jasad terbujur jua..

Sebelum sampai penamatku..

Agar mampu aku menebus sesalan itu...



Hasil Nukilan

Mostaqeem Abell Alli El-Hosairy

Al al-Bayt University
Jordan





© 1987, Huzaifah Basit@DamascusMostWanted

1 comment:

Berikan komen anda dengan jelas dan beretika. Penulis tidak bertanggungjawab dengan komen yang diutarakan, ianya merupakan pendapat peribadi individu dan individu tersebut wajib bertanggungjawab keatas pandangannya di ruangan komen.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...